The Fountain

Buuuun…vazut-am cu totii Pi si Requiem for a Dream. Sper. De nu le-ati vazut va recomand cu toata caldura sa o faceti. Filme misto, de referinta (in limbaj de lemn). Astfel plec, eu cel putin de la premiza ca Darren Aronofsky e un individ cu ceva in cap. Eu am fost incantat de Requiem (si da stiu ca e un film la moda, si da stiu ca e foarte trendy la pustime sa spui ca asta e filmul preferat, asa cum mai demult era foarte trendy sa spui ca Trainspotting e Filmul. Pe vremea mea cel putin.).Clarific: am fost incantat de Requiem, dar resist perioade lungi de vreme fara sa il revad.
Azi vorbesc de cel mai recent film al lui Aronofsky “The Fountain”, pe care l-am vizionat ieri cu un serios interes (scolar si personal desi e rara aceasta asociere). Dupa Pi si Requiem asteptam dezlantuirea. Nu a venit. A venit in schimb o mare dezamagire, dar mare. Un film ce incepuse ciudat cu conchistadori (un fel de sequel la Kingdom of Heaven), am zis ok…we can go ok on that road… dar deodata: zbang…partea metafizico-onirico-after effects. Personajul central cu un look foarte budist intr-o bila urcand spre stele(insotit de un copac)..sublim teoretic, al dracu de chicios in practica(desi mi-a adus aminte vag de Micul print). Apoi se trece in planul realist al povestii. Corectie: al uneia dintre povesti, practic filmul fiind compus din trei planuri ale aceleiasi povesti, ea fiind in mare aceiasi doar modul de prezentare fiind altul. Povestea ar fi frumoasa, te chiar emotioneaza pe alocuri, dar filmul asta e exemplul clar de cum o poti lua razna cand incerci sa acoperi toate sferele filozofice, religioase, metafizice, etc. Si ca sa citez pe cineva, cand o iei razna in film o iei de tot.

Partile foarte bune sunt coloana sonora fooooooarte bine realizata, ea face filmul suportabil pana la sfarsit, e extraordinar cum o buna coloana sonora face o varza suportabila, si Hugh Jackman de care am ramas uimit inca din seria X-Men dar am crezut ca e doar pasiunea mea pt Wolverine, dar intradevar domnul Jackman este actor. A si era sa uit: iluminare, impecabila de-a dreptul uimitoare.

Nu o sa va povestesc filmul, nu e frumos. Va indemn sa mergeti sa il vedeti(sau sa il luati de pe net, ce sa ne ascundem dupa deget), chiar va rog. Astept cu stima si respect pietre, critici comentarii, injuraturi si altele. Si va rog pareri, multe pareri. De doriti sa priviti la trailer el e de gasit aici.

jack.

~ by Jack Rider on December 15, 2007.

2 Responses to “The Fountain”

  1. The Fountain a fost mai mult decat genial. Don’t mess with it, bunny! Slalomul printre planuri si modul de a vedea ciclul vietii mi s-au parut geniale si nu, nu este lipsit de coerenta sau mai stiu eu ce zici tu acolo.Ma tot chinui sa imi amintesc dar nu prea gasesc nici vreo bucatica kitschoasa…
    Pe asta l-as mai vedea o data, alaturi de PI. 😛

    Requiem for a dream este un film oribil si nu numai pentru ca este de capatai pt tot cocalarul. A durat vreo saptamana sa il pot vedea pe tot.

  2. eu detest acest film. pur si simplu il detest. stiu ca am inteligenta unui bocanc stang dar parca filmul asta nu mi-a surescitat nici macar partea emotionala. nimic.
    P.S. cred ca aveau mai mare succes daca foloseau crippled ones ca sa loveasca la sufletel. si faza cu pomul e clar furata de la eliade. mama lor de plagiatori. huo!

Leave a Reply

 
